چه‌طور می‌تونم سفارش بدم و تحویلش چه‌قدر زمان می‌بره؟

روند سفارش و زمان لازم برای آماده‌سازی و تحویل، برای سفارشات مختلف قدری متفاوته. بعضی آثار که از قبل در گالری موجودن،‌ فورا قابل خریداری‌ هستن. برخی دیگه به صورت سفارشی انجام میشن و نیاز به زمان بیشتری دارن.
برای اطلاع دقیق‌تر از روند سفارش، می‌تونید نحوه سفارش هریک از آثار رو بررسی کنید:
نحوه سفارش زیورآلات هنری
نحوه سفارش نقاشی پرتره
نحوه سفارش طراحی گرافیک

آیا برای سفارش ثبت نام و عضویت لازمه؟

خیر، هیچ نیازی به عضویت نیست. به سادگی می‌تونید با تکمیل مراحل سفارش، سفارش خودتون رو ثبت کنید.

چه‌طور می‌تونم هزینه سفارشم رو راحت و امن پرداخت کنم؟

بهترین و ساده‌ترین روش، پرداخت آنلاینه که به سادگی از طریق دکمه‌ سفارش انجام میشه. با این دکمه می‌تونید سفارش رو ثبت کنید و از طریق درگاه‌های امن بانکی، پرداخت آنلاین انجام بدید.
هم‌چنین می‌تونید مبلغ سفارش رو به شماره کارت یا شماره حساب زیر واریز کنید و شماره فیش یا شماره پیگیری رو با یکی از روش‌های تماس اطلاع بدید.
شماره کارت:
5859-8311-0606-5922
شماره حساب بانک تجارت:
3321670147
به نام نیکا قدیمی ربانی

ضمانت رضایت به چه معناست؟

رضایت خریداران و سفارش‌دهندگان،‌ از اهمیت زیادی برخورداره و برای تضمین رضایت آن‌ها، روش‌های گوناگونی بر حسب نوع سفارش در نظر گرفته شده.

در مورد زیورآلات هنری، آثار از زوایای مختلف عکاسی شده و جزئیات آن‌ها از جمله جنس، سایز،‌ وزن و سایر مشخصات درج شده تا خریداران با آگاهی کامل انتخاب کنن. با این حال چنان‌چه خریدار پس از دریافت اثر رضایت کافی نداشته باشه،‌ تا ۴۸ ساعت پس از دریافت بسته می‌تونه با تماس و هماهنگی قبلی، مرسوله رو با بسته‌بندی و محتویات کامل آن از طریق پست پس بفرسته. مشروط بر اینکه بسته‌بندی و محتویات به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگرفته باشه و کاملا سالم و بدون خدشه برگردانده بشه، وجه خرید به صورت کامل مسترد میشه و تنها هزینه برگشت به عهده خریدار خواهد بود. بدیهیه این موضوع در خصوص آثاری که به صورت سفارشی ساخته شده باشن، امکان‌پذیر نیست.
در مورد سفارشات نقاشی پرتره، علاقه‌مندان با توجه به نمونه‌هایی که در گالری مشاهده می‎کنن اقدام به سفارش ‌می‌کنن و با انتخاب عکس مناسب، می‌تونن از نتیجه کار مطمئن باشن. اما برای خاطرجمعی بیشتر سفارش‌دهندگان، ابتدا فقط نیمی از هزینه به عنوان پیش‌پرداخت اخذ میشه و تسویه حساب بعد از انجام نقاشی و ارسال تصویر آن برای سفارش‌دهنده انجام میشه.
در مورد سفارشات طراحی گرافیک،‌ با توجه به گستردگی موضوعات، ابتدا یک فرم برای آشنایی با نیازها و سلایق سفارش‌دهنده در اختیار او قرار می‌گیره تا قبل از شروع کار، تمام خواسته‌ها و انتظاراتش رو با طراح در میان بذاره. همه مراحل ایده‌پردازی و طراحی، با توجه به همین فرم انجام میشه. بعد چند پیش‌طرح پیشنهادی به کارفرما ارائه میشه تا بتونه از بین آن‌ها گزینه مدنظرش رو انتخاب کنه. هم‌چنین برای آسودگی خیال کارفرما، تنها نیمی از دستمزد به عنوان پیش‌پرداخت دریافت میشه و نیم دیگر به اجرای نهایی و ارسال تصویر آن برای سفارش‌دهنده موکول میشه.
علاوه بر این موارد، سفارش‌دهندگان آثار مختلف می‌تونن برای سفارش بعدی از کد تخفیف بهره‌مند بشن و به این ترتیب از امتیاز مشتریان ویژه استفاده ببرن.

کد تخفیف به چه کسانی تعلق می‌گیره و چه‌طور استفاده میشه؟

هنردوستانی که حداقل ۱۰۰ هزار تومان در یک روز سفارش ثبت می‌‌کنن، یک کد تخفیف به عنوان هدیه دریافت می‌کنن تا در سفارش بعدی از تخفیف مشتریان ویژه بهره‌مند بشن. هر کد تا یک ماه معتبره و حتی می‌تونید اون رو در اختیار دوست یا آشنا قرار بدید تا فرد دیگری از آن استفاده کنه.
برای اعمال تخفیف، کافیه موقع پرداخت آنلاین کد رو در قسمت مربوط به کد تخفیف وارد کنید تا هزینه سفارش برای شما کاهش پیدا کنه. هر کد یک بار قابل استفاده‌ ست و با سفارش تازه، کد جدیدی برای سفارش‌دهنده ارسال میشه. میزان تخفیف بر حسب میزان سفارش معین میشه:
سفارش بالای یک میلیون تومان ⟸ ۱۰۰۰۰۰ تومان تخفیف ویژه در سفارش بعدی
سفارش بالای ۵۰۰ هزار تومان ⟸ ۵۰۰۰۰ تومان تخفیف ویژه در سفارش بعدی
سفارش بالای ۲۰۰ هزار تومان ⟸ ۲۰۰۰۰ تومان تخفیف ویژه در سفارش بعدی
سفارش بالای ۱۰۰ هزار تومان ⟸ ۱۰۰۰۰ تومان تخفیف ویژه در سفارش بعدی

میشه سفارشم رو زودتر از موعد تحویل بگیرم؟

زمان لازم برای تحویل هر سفارش، پیش از پرداخت مشخص میشه. اگر سفارشتون رو در بازه زمانی‌ مناسبی ثبت کنید، می‌تونید اطمینان داشته باشید که سفارشتون سر موعد به دستتون می‌رسه.
شتاب‌زدگی و عجله باعث فشار مضاعف در کار میشه و به ویژه برای فعالیت‌های هنری که دقت، خلاقیت و تمرکز‌ از ویژگی‌های ضروری کار هستن، عجله ممکنه بر نتیجه اثر سوء بذاره. به همین خاطر قول مساعد برای تحویل زودتر از موعد امکان‌پذیر نیست.

«پیشنهاد ویژه» به چه معناست؟

گاهی تخفیف‌های مدت‌دار برای برخی از سفارشات در نظر گرفته میشه که با عبارت «پیشنهاد ویژه» مشخص میشه. این آثار،‌ ممکنه آخرین نمونه‌های باقی مانده از مجموعه‌های پرفروش قبلی باشن یا صرفا به مناسبتی خاص در زمان محدود به حراج گذاشته شده و بعد از مدتی مجددا به قیمت اصلی بر‌گردن.
برای اطلاع کامل از همه تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه به جمع ما در شبکه‌های اجتماعی بپیوندید.

منظور از «تعداد محدود» در بخش زیورآلات چیه؟

آثاری که در گالری زیورآلات هنری به نمایش گذاشته شدن، عمدتا به روش‌های دست‌ساز خلق میشن و بسیاری از طرح‌ها و نمونه‌ها تنها به تعداد محدود عرضه میشه. بنابراین با اتمام موجودی، امکان سفارش مجدد میسر نخواهد بود.

زیورآلات «تک‌نمونه» چه تفاوتی با بقیه دارن؟

برخی آثار در بخش زیورآلات هنری، به صورت تک و یونیک، یا به اصطلاح One-Of-A-Kind طراحی و ساخته شدن. این دسته به صورت ویژه دیزاین و ارائه میشن، به طوری که هیچ نمونه دیگری از آن‌ها موجود نیست و چه بسا در آینده هم ساخته نخواهد شد. زمان، انرژی و حساسیت‌های خلاقانه بیشتری صرف طراحی و ساخت هریک از این زیورآلات شده و به لحاظ هنری از ارزش‌ها و ویژگی‌های خاص‌تری برخوردارن.
علاقه‌مندانی که این نمونه‌ها رو خریداری می‌کنن صاحب قطعاتی منحصر به فرد خواهند بود که در بسته‌بندی خاص و متفاوت عرضه میشه. مجموعه گدازه از این دسته ست.

میشه یک زیور با طرح دلخواه من بسازید؟

شما می‌تونید از بین نمونه‌های عرضه شده در گالری،‌ نمونه‌ای رو انتخاب کنید؛ اما در حال حاضر امکان ساخت زیور به صورت کاملا سفارشی وجود نداره. با این حال اگر پیشنهاد خاصی دارید یا مایلید تغییر کوچکی در سفارشتون انجام بشه، می‌تونید از طریق تماس با طراح موضوع رو در میان بذارید تا در صورت امکان انجام بگیره.

بسته من چه‌طور و با چه هزینه‌ای ارسال میشه؟

بسته‌بندی و ارسال زیورآلات و تابلوهای نقاشی به رایگان انجام میشه و هیچ هزینه جداگانه‌ای بابت این موضوع دریافت نمیشه. هر سفارش پس از آماده‌سازی، از طریق پست پیشتاز و در موارد معدودی از طریق پیک (در تهران) فرستاده میشه. بعد از ارسال هم کد رهگیری در اختیار شما قرار داده میشه تا بتونید از طریق سایت شرکت پست بسته رو رهگیری کنید.

ممکنه بسته رو به آدرس شخص دیگری ارسال کنید؟

بله کافیه در مراحل سفارش، نشانی و مشخصات فرد مورد نظرتون رو قید کنید تا سفارش به آدرس دلخواه شما ارسال بشه.

چرا به یک گرافیست فریلنسر سفارش طراحی بدم؟

امروزه خیلی از طراحان به صورت فریلنس فعالیت می‌کنن. این روش برای سفارش‌دهندگان هم مزایایی داره که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
۱. یک طراح فریلنس ناچاره که در عملکرد و تخصص خودش حرفه‌ای عمل کنه! از آنجا که طراح فریلنس،‌ به درآمد ثابت متکی نیست، پس باید برای تک‌تک مشتریان و پروژه‌ها اهمیت ویژه قائل بشه. ادامه کار برای یک طراح فریلنس به خصوصیات مهمی بستگی داره از قبیل نظم، خوش‌قولی، منش حرفه‌ای، تحویل سفارشات با‌ کیفیت مناسب و ...
۲. هم شما طراح رو انتخاب می‌کنید و هم طراح شما رو انتخاب می‌کنه!‌ یک طراح فریلنس می‌تونه مثل شما انتخاب ‌کنه در چه زمان و با چه کسانی کار کنه و اگر تمایل یا وقت کافی برای انجام پروژه‌ای نداشته باشه اون رو نمی‌پذیره. در واقع وقتی به یک طراح فریلنس سفارش می‌دید حداقل می‌تونید خاطرجمع باشید که سفارش شما یکی از ده‌ها پروژه طراحی در یک شرکت نیست که به طور همزمان قراره طراحی و انجام بشن! طراح فریلنس به طور ناخودآگاه تمرکز بیشتری صرف کار شما می‌کنه و زمان و دقت بیشتری به پروژه شما اختصاص میده.
۳. ارتباط مستقیم با یک طراح باعث میشه درک بهتری بین طراح و کارفرما به وجود بیاد. هم طراح می‌تونه شناخت دقیق‌تر و موثر‌تری از نیازها و خواسته‌های شما پیدا کنه و هم شما می‌تونید از نظرات و ایده‌های طراح، به عنوان یک مشاور هنری استفاده ببرید.
۴. بسیاری از شرکت‌های معتبر طراحی و تبلیغاتی در واقع با طراحان فریلنس کار می‌کنن! به ویژه در زمان‌هایی که حجم کار افزایش پیدا می‌کنه، خیلی از شرکت‌ها ترجیح میدن به جای استخدام نیروی دائم، پروژه‌ها رو به طراحان آزادکار واگذار کنن. پس همکاری مستقیم با یک طراح فریلنس حتی ممکنه از صرف هزینه‌های اضافی و ایجاد واسطه در کار جلوگیری ‌کنه.

چرا اغلب قیمت پیشنهادی طراحان مختلف با هم فرق داره؟

درست به همان دلیل که قیمت بنز، پژو و پراید با هم فرق داره... کیفیت!
هر طراح بر حسب تحصیلات، تجربه و شناختی که از این حرفه کسب کرده و انرژی و زمانی که صرف هریک از پروژه‌هاش می‌کنه، برآورد متفاوتی از دستمزد یک کار داره.
هر کارفرما با مشاهده نمونه کارهای طراح و با در نظر گرفتن نیازها، بودجه و شرایط کارش طراح مناسب رو انتخاب می‌کنه.

میشه قبل از شروع کار، یک طرح بزنید ببینم؟

شروع طرح زدن، همان شروع کاره!
تا به حال پیش آمده مثلا به یک عینک‌سازی مراجعه کنید و بگید: «یک عینک امتحانی بساز ببینم باهاش خوب می‌بینم یا نه؟!» یا میشه به یک نجار گفت: «فعلا یک میز برام بساز ببینم خوشم میاد یا نه؟!»
طراحی هم مثل هر حرفه دیگری یک کار جدی و پرزحمته و برای هر پروژه،‌ ساعت‌ها و روزها وقت صرف میشه تا مراحل مختلفی از جمله آنالیز اطلاعات،‌ تحقیق،‌ ایده‌پردازی،‌ اتودزنی،‌ اجرای دقیق و... انجام بشه. نمیشه انتظار داشت هریک از این مراحل که نیاز به صرف زمان،‌ انرژی، خلاقیت و تمرکز دارن، بیهوده انجام بشه! برای پی بردن به کیفیت کار افراد، نمونه کارها می‌تونن به خوبی گویا باشن.

چرا در بعضی آثار، امضای طراح وجود داره؟

درج امضای طراح،‌ در هنرهای تجسمی بسیار متداوله و در واقع به منزله شناسنامه اثره.
همان‌طور که در تیتراژ یک فیلم یا کاور یک آلبوم موسیقی،‌ نام هنرمندان مختلف درج میشه، در هنرهای تجسمی از جمله گرافیک،‌ تصویرسازی، نقاشی،‌ مجسمه و مانند آن، نام یا امضای هنرمند معمولا در گوشه‌ای از اثر به صورت ظریف درج میشه؛ به صورتی که به کلیت اثر خدشه‌ای‌ وارد نمی‌شه.
این موضوع هم برای شناسایی آثار هنری ضروریه و هم بخشی از حقوق معنوی هنرمنده. امضای یک هنرمند نه تنها از ارزش اثرش کم نمی‌کنه،‌ بلکه حتی در مواردی به ارزش‌‌های کار افزوده میشه.

میشه طراحی رو شروع کنید و اطلاعات کار رو بعدا تکمیل کنم؟

این درخواست مثل اینه که از یک پزشک بخواهیم نسخه رو بنویسه، تا بعدا بیمار رو ببریم معاینه کنه!
همان‌طور که پزشک، باید اول شرایط بیمار رو بررسی ‌کنه تا بر همان اساس نسخه بنویسه،‌ طراح هم با در نظر گرفتن تمام اطلاعات و عناصری که در اختیارش قرار داده میشه از جمله متن، سایز، لوگو، تصاویر و سایر ویژگی‌ها و خصوصیات آن کار، به ایده‌پردازی و طراحی می‌پردازه. هر تغییری در اطلاعات کار، ممکنه به دوباره‌کاری و هدر رفتن زمان، هزینه و انرژی منجر بشه.
اگر یک طراح بدون در اختیار داشتن جزئیات شروع به طراحی ‌کنه، گرچه در ابتدا ممکنه به نظر بیاد کار زودتر آغاز شده، اما روند پیشرفت کندتر خواهد بود و بعیده که به نتیجه مطلوب منجر بشه.

سوال من در موارد بالا نیست. از کجا می‌تونم بپرسم؟

از بخش تماس می‌تونید به روش‌های مختلفی با طراح در ارتباط باشید و هر سوال یا موضوعی رو که در نظر دارید به صورت مستقیم مطرح کنید.